My Rainbow Dreams

Just Blogger Templates

Wednesday, January 12, 2011

dA biG pr0bLem

aku de lar pr0b skit..eyh bkn skit tp mmg pr0b bsar r bgi aku sbgi se0wg remaja (remaja kew?). Pr0b pe lgi kl0 pr0b ttg kulit ni, kdg2 smpai segan nk tnjuk muke kt owg.. k0wg sndri ley teka kn? huhu of c0z r pimples..
jelesz k0wt tg0k muke2 owg yg licin cun melecun. Nk gak g tnye d0wg ni nk tak tukar kulit ngn aku...huhu dpt rse skjap muke licin p0wn jdik r.

aku ngn mmber2 yg seangktan ngn aku yg de pr0b ni gak msti excited giler if de pr0duk2 muke bru yg dipr0mote kn beria-ria oleh pnjualnye (skema skit ayt di sini ye). s0 mmber aku yg s0wg ni akn m'v0lunteer kn dri t0k m'cuba n if de prubahn yg bek, kt0wg yg len ni akn m'try jgak.. n ble pr0duk dh resisten, kt0wg akn b'tukar pd yg len, mybe sbb 2 k0wt mke aku mkin tr0k...ish3
s0 skg aku dh mls nk lyn pr0duk2 ni sume n then aku p0wn guna lar ubt dri klinik.. n of c0z ler d0ktr akn berikn antibi0tik.
kebiasaannye d0xycycline akn m'jdi plihn t0k bunuh kuman2 ni sume.
Then d0ktr beri vitamin B-c0mplex t0k balance kn antibiotik ni.
kesian aku kn asyik pikir jew ble muke nk okey, kl0 okey kjap p0wn c0nfrim 3-4 ari lps 2 tr0k blik.. huhu

d0ktr jge bgi pncuci muke aqua dermis yg aku sndri xpnh dgar, tp mgkin di farmasi ade k0wt. N aku mmg suke ngn pncuci muke ni c0z bau die agk besz n s0ft giler (bgi aku ler). Dh hmpir 2 bln k0wt aku mgamalkn diet kulit cmni ^_^  n smkin lme smkin kecut r skit b'bndg dlu pimples b'bukit2.. De gak mmber2 aku ckp yg ubat sapu Dalacin T ni bgus. S0 aku p0wn m'cube nye jgak, rsenye sdikit pedih c0z ingredient die 50% isopropyl alcohol k0wt... n mmg pimples akn kecut slps 2-3 ari pgunaannye.
Tp mslhnye pimples aku ni men tggelam tmbul lak cm biskut chipsmore.. mybe kne bykkn lgi b'sabar k0wt...

aku juga mngamalkn al0e vera jelly pr0duk dri De Bella. Bgi aku al0e vera ni sgt besz ble disapukn kt muke c0z sgt sejuk n lembut. Juz jgn sapu b'dekatan ngn mate c0z nati rse skit pedih l0l. Al0e vera ni blh mrwat luka akbit lecur, memudarkn parut jrwat, rawat luka2 ringn n kgataln s0 sng citer ia mrupakan bhn antibi0tik yg mnyingkirkn keracunan dri kulit. Peh, mmg lengkap r aku citer.
bln thn 5-6 bln beb, mmg sesuai sgt
r ngn aku yg nk b'jimat ni.. hrge p0wn ley thn




disebbkn kulit aku ni kerap mgelupas cam ular nk b'salin kulit, s0 aku akn sapu jew al0e vera ni..kurg ler skit pgulapasn muke aku n aku gak jdikn ia bhn asas sblm sapu bedak, kire cm m0sturizer r.
skg aku juz c0ntinue ubat dri klinik n pr0duk al0e vera ni. Skg ni alhamdulillah dh nmpk prubhn skit wl0pun xbyk aner. Xde ler pimples yg m'bgkak smpai m'gem0kkn muke aku yg TEM+bam dh ni..~lalala~
wish me luck k guys...^_^

0 L0vin m0vin: